#Paul: review cursiera B’TWIN Triban 3

IMAG0370Pentru pregatirea cursei din Barcelona am primit de la partenerul nostru Decathlon o cursiera B’TWIN model Triban 3. E un entry level, recomandata de producator pentru iesiri de maxim 60km, construita din aluminiu cu o greutate totala de 11kg.

La capitolul dotari tehnice merita mentionat faptul ca are 3 foi de angrenaj si un total de 24 de viteze (da, ati calculat corect, inseamna ca are 8 pinioane) si schimbator Microshift pe ghidon. Daca vreti sa aflati mai multe detalii din capitolul asta, le gasiti AICI.

Desi este un entry level, bicla tine foarte bine la drum lung, mult mai lung decat cel recomandat pe eticheta. Pana acum am participat cu ea la un HALF IRONMAN la Oradea si am facut iesiri de peste 100km legati. Hai sa va spun care e experienta mea in saua bolidului alb cu coarne rosii ;)

Bicicleta s-a comportat impecabil atat pe urcari cat si pe coborari, asta insemnand ca “are destule foi si pinioane de dimensiuni potrivite” pentru a fi de folos in cele doua situatii. La urcari mai abrupte nu am simtit nevoia unui pinion mai mare la fel cum la coborarile rapide nu am simtit ca mi-ar lipsi unul mai mic.

Schimbatorul Microshift este foarte precis atunci cand schimbi intr-o viteza mai mare, valabil atat la schimbarea foilor cat si la schimbarea pinioanelor. E mai putin precis cand schimbi catre viteze mai mici, la fel, valabil atat la foile de angrenaj cat si la pinioane. Aici trebuie sa te bazezi mai mult pe experienta/rutina/timpul petrecut in sa si pe numarul  are de schimbari prin care ai trecut. Incet incet devine mai user frendly si te obisnuiesti si cu acest mic neajuns.

IMAG0366Am primit-o cu pedale standard echipate cu ratrape sport dar le-am inlocuit cu o pereche de “SPD-uri” M-520 SHIMANO. Se potrivesc atat pentru biciclete de sosea cat si pentru MTB si intentionat le-am luat asa. Sunt destule competitii de triatlon off road si le pot transfera usor pe un MTB…problema rezolvata. Nu spun ca e alegerea ideala dar pentru cei care au un buget mai restrans si nu isi permit sa dea banii pe doua perechi de pedale (sosea si off road) e un compromis ok.

Franele sunt precise, se ajusteaza destul de usor si nu dau batai de cap. Folosesc un cadru de 57 la cei 1.80m ai mei si simt nevoia unei pipe putin mai mici. Cea standard, care a venit cu bicicleta, are 100mm si o voi schimba cu una de 80mm pentru o pozitie mai comoda. Am instalat pe cadru doi suporti pentru bidoane si unul pentru pompa. Nu am inca un sistem de hidratare pe ghidon dar ma bate un gand…

Dimensiunea rotilor e standard 700 X 23C iar cauciucurile Hutchinson Equinox tin foarte bine la “taraiala”. Si-au luat pana acum o gramada de gropi, sine de tramvai sau de tren, am trecut (pentru ca nu am avut de ales) si prin niscai sticle sparte si pana acum nu m-au lasat in drum.

Nu are o aerodinamica deosebita, nu stie sa taie vantul frontal sau lateral, e destul de grea comparativ cu bicicletele de contratimp sau cele din carbon dar mai stiti ceva, pentru incepatori este (din punctul meu de vedere) perfecta. Are un pret bun (~1800RON), tine la drum lung si ciuruit atunci cand e nevoie si are tot ce ii trebuie pentru a te ajuta sa te indragostesti de un sport foarte fain cum e triatlonul.

Eu sunt de parere ca trebuie sa iti meriti un “bolid” mai usor, mai aerodinamic, mai tratat cu toate alifiile si evident mai scump. Nu zic ca nu te-ar ajuta cateva kg in minus si o tehnologie mai avansata, dar cred ca in primul rand trebuie lucrat la “motor” si mai apoi sa spargem banii pe rachete.

La final de gand, cred ca e o alegere buna pentru cei care se apuca mai serios de biciclit, fie ca e vorba de concursuri de triatlon fie pur si simplu pentru plimbari interesante pe carosabilul mult iubitei noastre tarisoare.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *