#Paul > Dupa 3 luni de antrenamente pe bicicleta

10474262_736358476427036_3275316027358685783_nDe la inceputul lui Mai, de cand am primit de la partenerul nostru Decathlon un bolid pe numele lui de scena Triban 3, am inceput sa ies mai serios cu bicicleta. Derbedeaua pe doua roti … o dragoste veche si prafuita mai ceva ca o sticla de vin din 1400 toamna.

Cum numarul de km parcursi se inmultesc si incerc sa ii fac “dintr-un singur foc” au aparut si problemele fizice. Luandu-le in ordinea aparatiilor in viata mea: crampe musculare, dureri de gat / intepenire, sentimentul de posterior abuzat de o sleahta de tauri comunali si ultima pe lista, incheieruri (ale mainilor) dureroase care nu mai functioneaza cum trebuie.

Uitandu-ma peste ele as zice am asa:

Crampe musculare: apar dupa ce ma dau jos de pe bicla, dau sentimentul ca picioarele iau foc si esti atacat de un stup de viespii flamande, orice pas extra e un chin. Motivul aparitiei e destul de simplu si bine cunoscut: deshidratare, bike fitting inexistent sau prost facut, impins in pedale mai mult decat e cazul pentru forma fizica actuala. Se trateaza cu ciocanul. In caz ca nu aveti ciocan, va recomand sa va luati la voi (pe traseu) izotonic – nu doar apa si ceva de mancare pentru a mai introduce carburant in sistem.

Dureri ale muschilor de la gat: sigur ca apar la turele mai lungi, daca stai in pozitie aero e si mai nasol. Cred ca singurul remediu care functionaza e multa practica, multe ore petrecute in pozitiile respective si balanganirea gatului la fiecare 15min in toate directiile posibile.

Au fundu!: pantalonii cu bureti (bazon) ajuta intr-o foarte mica masura. Se pare ca solutia sunt aceleasi multe ore in sa care iti batatoresc latura B si omoara nervii. Alex mi-a spus ca seile cu gaura in ele, sau cele bifurcate ca o limba de sarpe ajuta destul de mult pentru ca nu mai apasa nimic pe prostata si atunci nu mai intepeneste fundul. Nu am “limbi de sarpe” sub fund pentru ca sunt destul de piparate la pret asa ca bag cat pot de multi km.

Dureri ale incheierurilor de la maini: apar la turele lungi (serios?) in care apesi pe ele ca disperatu’. Se pare ca am si o pipa prea lunga (pipa de la ghidon oameni buni) si de asta se intampla destul de des sa “blochez” mainile in loc sa le tin usor flexate. La finalul turelor de abia mai pot schimba vitezele, descuia usa la casa sau tine un pahar de apa in mana. Clar imi trebuie o pipa mai scurta. Ca solutii citite/experimentate de mine: schimbata pozitia mainilor, prinderile pe ghidon, un bike fit in caz ca nu s-a facut, o vizita la medic in caz ca e vorba de o problema medicala. Mai multe gasiti urmarind link-urile de mai jos.

Bda, bda, bda – that’s all folks!

http://bicycles.stackexchange.com/questions/18004/how-to-prevent-wrist-pain-on-road-bikes

http://www.livestrong.com/article/399088-cycling-wrist-pain/

http://forums.bicycling.com/topic/54635607119981781

http://bikeandbody.blogspot.ro/2012/02/have-neck-and-shoulder-pain-on-bike.html

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *